Само 155 лв.!!! ТАБЛЕТ 7 С АНДРОИД И КЛАВИАТУРА,БГ МЕНЮ ,WI-FI,ДВУЯДРЕН ПРОЦЕСОР,КАПАЦИТИВЕН ДИСПЛЕЙ-АНДРОИД 4.0

Тази обява посетил моят приятел Вальо и 24 часа след покупката е горд собственик на неработещ таблет. Обажда се на продавача, но номерът му е отхвърлен, с две думи: Човекът взе парите и избяга.

Вальо се обадил в комисията за защита на потребителите и получил отговор да пише на имейл на продавача и ако последният не реагира в седем дневен срок – комисията се заема със случая.

И тук се появява проблем номер 1 за Вальо: Няма имейл на продавача. Поръчката е извършена чрез сайтът prodavalnik.com (ето линк към обявата, но вече може да е изтрита), но този, който поръчва вижда само една форма за поръчки, не и самият имейл.

Та Вальо дойде при мен и вместо усмивката от предния ден, когато разглеждахме таблетът – погледът му излъчваше обида….

Обадих се от собствения си телефон и разговорът протече така:

- Добър ден!

- Добър ден!

- Гледам един таблет в prodavalnik.com – втора употреба ли е, защото цената е само 155 лв. – попитах аз.

- Нов е, отговори отсрещния

- Понеже искам да поръчам, може ли да ми дадете имейл за да ви изпратя заявката на него? – попитах аз.

- Фирмата ни няма имейл, а личен не е удобно да дам.

Изненадите ми започнаха, защото не съм чувал фирма без имейл, но продължих да питам:

- А ДДС фактура издавате ли?

- Не, само касов бон.

Вальо слушаше разговора и ми прошепна, че не е получил касов бон.

- А гаранция има ли?

- Една година.

Реших да пробвам продавача, защото нещата вече бяха ясни и му казах:

- Разговорът се записва.

В този момент отсрещния прекъсна връзката.

Вальо коментира, че вчера се обадил и попитал защото жакът на клавиатурата не съответства и получил отговр да отиде да си купи за 1 лв.

Някъде след час виждам, че ми звънят от скрит номер и след като се свързах чух следното:

- Танграм медиа ?

- Да!

- Ивайло Манахов?

- Кой пита?

- Пита на …….и тука следва многоточие, а ако беше в Господари на ефира, щеше да има безкрайно пищене, което да заглуши думите, които това същество изрече….”Ще ми се правиш на полицай – а? Знаеш ли кои сме ние?”

Отговорих, че разговорът се записва и отново връзката беше прекъсната.

Само 155 лв.!!! ТАБЛЕТ 7 С АНДРОИД И КЛАВИАТУРА,БГ МЕНЮ ,WI-FI,ДВУЯДРЕН ПРОЦЕСОР,КАПАЦИТИВЕН ДИСПЛЕЙ-АНДРОИД 4.0

Само 155 лв.!!! ТАБЛЕТ 7 С АНДРОИД И КЛАВИАТУРА,БГ МЕНЮ ,WI-FI,ДВУЯДРЕН ПРОЦЕСОР,КАПАЦИТИВЕН ДИСПЛЕЙ-АНДРОИД 4.0

Тези заплахи за саморазправа ме вкараха в играта и започнах да чета общите условия на prodavalnik.com, защото обявата е поместена в техния сайт.

Направих принт скрийн на обявата в prodavalnik.com, защото може да бъде изтрита.

Обявата е описана подробно, в дясно виждате и името на фирмата: all_in_1 (така пише, че се казва фирмата)

Пише, че подателят на обявата е от Пловдив.

Няма име на подателя, има само един мобилен номер: 0884366083

Влязох да прочета общите условия на prodavalnik.com, защото в случая те се явяват рекламна площадка за обявата и исках да видя кой носи отговорност.

ne nosi otgovornost prodavalnikСами ще се убедите като кликнете на снимката (това е принт скрийн на част от общите условия в prodavalnik.com), че prodavalnik.com не носят отговорност!!!!

Продавачът продава, купувачът плаща, но prodavalnik.com не носят никаква отговорност – според тях. Според мен обаче те са част от процеса, защото продавачът и купувачът се срещат помежду си не на някоя нива в Пловдив, а в сайта prodavalnik.com.

Но всъщност ако сделката е сключена на някоя нива – собственикът на нивата няма как да носи отговорност, че някой е влязъл в имота му и е сключил сделка….

В случая обаче – екипът на prodavalnik.com знае, че в сайтът ще се срещат продавачи и купувачи, които ще извършват сделки и когато купувачът може да пише съобщение без да вижда имейл, име на фирма по юридическа регистрация, седалище – кой е виновен? Според prodavalnik.com виновен е продавачът, защото те изрично са написали, че не носят отговорност.

Какво мислите вие?

opisanie na artikulaПак от общите условия на prodavalnik.com: Преразказвам – всеки артикул трябва да съдържа информация относно правото на защита на купувача или потребителя или накратко: трябва да е описано как купувачът може да върне стоката, в кои случаи гаранцията важи, как продукт в гаранция се връща за ремонт…..

И тук prodavalnik.com прехвърлят отговорността върху подателя на обявата, защото те действително няма как да носят отговорност за липсата на информация, която защитава потребителя.

Какво смятате вие?

Изводите поне за мен:

1. Не бих поръчал от фирма, която не съм проверил преди това: Има ли офис, имейл, стационарни телефони.

2. Плащам само по банков път, така че получателят на парите да ги вземе след като предостави лична карта. Така данните му ще бъдат записани и сделката ще излезе на светло.

3. Не се подлъгвам по евтини цени, а гледам да купувам марка…..

4. Винаги разузнавам по име и телефонен номер отсрещния – мен също така ме е проверил господина, който ме заплашваше по телефона. нарочно си беше скрил номера, за да остана изненадан и да се уплаша колко много знае за мен….

Предположения:

1. all_in_1 не е фирма, а чстно лице, което върти търговия по специфичен начин:

2. Неиздавайки фактура, няма доказателство, че продуктът е купен от него

3. Това означава, че няма как да се претендира за гаранция.

4. За да започне проверка комисията за защита на потребителя изисква от купувача да изпрати имейл на продавача и да го уведоми в седем дневен срок има право да се откаже от продукта.

5. Когато имейл липсва – купувачът няма как да изпрати уведомление на продавача

6. Когато последния не отговаря на телефона, купувачът няма как да го уведоми, а дори и да го направи – няма как да го докаже.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *