Как застраховах (каско) колата си в ДЗИ чрез застрахователния брокер Балкан

Преди година неизвестен извършител (така буквата на закона нарича вандалите) – удря прилежно паркираното ми Ауди ми пред собствения ми офис и изчезва без дори да ми се обади да почерпя за хубавата работа.
Вандалът с неизвестен произход беше упражнил собствените си некадърност и неумение върху собствената ми кола и най-нагло и страхливо беше избягал в неизвестна посока докато псува собствената си мазна персона – подхилквайки се, че се е измъкнал и сега тъпакът (Аз) ще харчи пари за ремонт на червената си кола, както и да е….

Няколко часа по-късно “червената ми кола” беше застрахована в офис на застрахователния брокер Балкан – каско за 360 лв. и щета за 4500 лв.

Точно след една година и една седмица преди да изтече застраховката – излизам пред офиса и стопа счупен, капака на багажника огънат и надраскан :)

Звъня на брокера от Балкан и той ме вика в ДЗИ. Отзовавам се на мига и след час моят ред дойде, НО:

Оказа се, че най-основното – левият стоп въобще няма да бъде признат за щета :) :) :) , защото:

След като преди година сключих застраховката с Балкан – ме изпратиха в ДЗИ да огледат колата и там съм подписал протокол, в който пише:

л.стоп – п

На Иван Георгиев Трифонов, който преди година от името на ДЗИ огледа и снима колата – зададох простичкият въпрос: “Какво означава това съкращение?

“л” – за тях означавало – ЛЯВ
“стоп” е ясно, че е стоп, защото не е съкращение от една буква, а цяла дума

  • И сега изненадата – буквата “п” означавала подмяна :) :):)

(Ето как е указано значението на съкращението в сайта на Austrian Airlines: SOF = Sofia, VIE = Vienna)

И аз пак питам: “Някъде в общите ви условия има ли легенда със съкращенията, защото ако ще тълкуваме – то аз тълкувам буквата “п” като почерпка например :)

И г-н Трифонов си призна, че неизписването на цялата дума е негова грешка. И знаете ли защо е написал, че левият стоп е за подмяна? Ами защото имаше една цепнатина колкото да се напъха острие на нож и тази цепнатина му се е сторила толкова опасна, че е решил да ме предупреди да сменя целия стоп, но аз като един неграмотен застрахован – не съм успял да разгадая съкращението…Г-н Трифонов нервно потупа по протокола със застраховката и ме попита: “Защо сте подписал тогава като не сте съгласен”?

Както и да е, загубих си два часа, а г-н Иван Трифонов не благоволи да излезе и да види колата ми. Господинът от Балкан малко преди това ме попита дали ще завеждаме щета, защото имал работа :) …..

Когато след няколко дни все пак реших да заведа щетата за да видя за колко ще я оценят – се наложи да изчакам пред офиса на ДЗИ и се разприказвахме с чакащите, на които обясних цялата ситуация. Явно е чул и някой служител, защото докато описваше щетата ме попита защо съм подписал документа с тия съкращения.
Отговорих му, че няма как да предположа, че част от бизнеса е да се подвежда клиента. Занимавам се с реклама и се дразня от подвеждащата реклама или от малките текстове. В нашият бизнес също има начини да подведем клиент по простата причина, че той не е на ясно, но ако целта на заниманието е да се надлъгваме – какъв е смисълът да си продаваме един на друг услуги?

И какво се оказва: Балкан като посредник вземат едни пари и те пращат в ДЗИ за оглед, НО: вече парите са дадени и застраховката е сключена.
От ДЗИ започват да описват каквото си поискат за подмяна и това е нормално, защото няма логика да плащат за щети, които вече са се случили, НО:

За огънатия капак ДЗИ ми изплатиха 86,60 лв. :) , защото застраховката е по експертна оценка :)
Много ми се иска експертът, който оцени щетата да звънне в няколко сервиза и да констатира, че само боядисването ще излезе повече, но това е да си застрахован в ДЗИ.

Равносметката:
1. Застраховам колата в “ДЗИ” (застрахователната компания)
2. Но парите плащам на “Балкан” (застрахователния брокер)
3. Балкан ме пращат в “ДЗИ” (застрахователната компания)
4. “ДЗИ” (застрахователната компания) скриват информация от клиента във вид на съкращения
5. Клиентът (Аз) плащам 360 лв. астраховка +150 лв. стоп + 250 лв. за боядисване, изпъване на ламарината, защото забравих да спомена:

Когато е гледал колата – представителят на ДЗИ във Варна “не забелязва”, че от удара и ламарината под самия багажник е хлътнала, но Пламен (бояджията) ме ценообразува и за манипулацията изпъване…

6. Балкан примерно са взели 20% – около 70 лв. комисионна да напишат договора и да ми издадат четири фактури
7. ДЗИ изплащат на клиента 86,60 лв. и си прибират чисто 200 лв.

И сега да видим кой колко спечели :) :
1. ДЗИ около 200 лв.
2. Застрахователния брокер Балкан около 70 лв.
3. Клиентът с пълна застраховка на колата е на минус: 360 лв. + 150 лв. + 250 лв. – общо: 760 лв., приспадаме 86 лв. – общо 674 лв. инвестирани от мен.

На печелившите – ЧЕСТИТО!!!

Развитие по темата: Понеже се разочаровах от Балкан – им заявих, че няма да подновявам Каското при тях, НО: Надявам се не за отмъщение – забравят да ми се обадят, че ми изтича гражданската отговорност, при което една дъждовна утрин докато си бърша предното стъкло и забелязвам, че гражданската ми отговорност е изтекла – повече от месец съм карал без гражданска отговорност…

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *