Гуми Варна: защо цената се удвои след като искам винила двустранен?

Преди няколко дни от e-mail: info@gumi-varna.com, Гуми Варна получих следната поръчка:

Може ли да ми изготвите оферта за
винил 1,50/1,50 м. със следният текст:

ПРОМОЦИЯ
Смяна на 4 бр. гуми:

Лек автомобил – от 19 лв.
Бус/джип – от 29 лв.
Таксита – 15 лв.

Оставям дизайна на вас, с уточнението
дизайна да се набива на очи !!! Капсите
да са от четирите страни.

Винил на гуми Варна

Винил на гуми Варна

 

Към всеки клиент подхождаме с уважение, в случая видяхме, че гуми Варна е сериозна фирма и дори не поискахме предплата.

Обадих се на господина от Гуми Варна за да уточним кой цвят според него се “набива на очи”, защото на мен ми се набива на очи оранжевия фон :) и той се съгласи, че червения фон най-много се набива на очи.

Възложих дизайнера да използва червен фон с бели букви за да се “набива максимално на очи” и дори НЕразярен бик да види винила за да си смени гумите :)

Изпратих дизайна за одобрение на господина от гуми Варна.

 

Приблизително след час господинът от гуми Варна се обади в офиса и ме помоли за корекции – да подравним цените в дясно и попита какво препоръчвам за да се вижда, че промоцията е за смяна на 4 бр. гуми.

Окончателния вариант на винила на Гуми Варна

Окончателния вариант на винила на Гуми Варна

Предложих му да сложим “Смяна на 4 бр. гуми:” на елипса с бял фон и червени букви.

Изпратихме за одобрение, господинът от гуми Варна се обади, че така е добре и каза да печатаме, но забравил да ми каже, че винила е двустранен!!???

Обясних, че това не е проблем, но цената се удвоява и тогава той повиши тон:

“- Защо се удвоява цената!? Само трябвало да напечатаме текста и на гърба. Дадох му пример – все едно аз да отида за смяна на гуми в сервиза на гуми Варна и да кажа – Абе какво толкова – дай ми още 4 гуми :)

Уважаеми господин Гуми Варна:

1. Това, че сте забравил да уточните, че винила е двустранен е ваш пропуск.

2. Поради тази причина аз не съм съгласен да търпя подобно отношение от вас – само, защото сте от Гуми Варна.

3. Винаги 2 е повече 1, 2 лв. са винаги повече от 1 лв. 4 гуми струват винаги 4 гуми, ако дойда при вас, платя за 4 гуми и взема 8 гуми – ще ви направя подарък винила двустранен за моя сметка.

4. Рекламните агенции не са някакви глупаци, които за жълти стотинки да отгатват малоумните ви желания за набиване на очи, защото този термин толкова ми е опротивял, че искам да ви кажа: Клиентите не са глупаци да им набивате в очи вашите гуми.

Клиента няма да дойде да си смени гумите, защото винила ви се набива на очи!

Изпратих тази статия до всички рекламни агенции за да ги предупредя за ваше величество, защото:

Дизайна, макар и думата дизайн тук да не отговаря на огромен творчески порив все пак е интелектуална собственост на Танграм и ако изпратите нашия дизайн за одобрение към колеги за да ви изработят същия – ще ви съдя за кражба на интелектуална собственост и много лесно ще докажа, че дизайна е наш:

Просто файла е създаден в определен ден и час и ако вие нямате файл с по-ранна дата от нашата – проблемът ще е огромен :)

Уточнение: Ако коментирате чрез Фейсбук – коментара ви се показва веднага. Ако коментирате през сайта – трябва да одобря коментара и след това се показва. Обновете страницата за да видите коментара…

19 коментара по “Гуми Варна: защо цената се удвои след като искам винила двустранен?

  1. Що се хабиш, колега :)
    Вложи си енергията в по позитвни мисли !
    На 90% съм сигурна, че в понеделник, най-късно вторник,
    ще видиш окачен въпросния винил.
    Дай команда “свободно” на всички измекяри !

  2. Ами хабя се за вас – утре като ти увисне на теб и да ти светне червената лампа, че Гуми Варна = проблем :)

  3. Винаги се изденадвам от това до какви далбочини може да достигне човешката простотия. В рекламата много от клиентите си мислят, че ще извадиш нещо без пари – някакви материали, компютъра сам ще го направи и готово.
    За какво да плащат.

  4. Ooo те такива “умници” само се чудят каква магария да измислят/пропуснат, къде умишлено къде със сигурност умишлено само и само да свалят цената.
    Не разбирам защо всеки втори, смята работата на другите за нищо работа.
    Пример: редовно си мислят (или по скоро се опитват да ме убедят), че дизайна е нещо ама абсолютно безплатно, защото виж ти, поръчали някакво изделие при нас. Все едно да отида в магазина и сиренето да ми го продадат на цената на вложеното мляко. Последно време просто си мисля, че се дължи на балканския ни манталитет. Не знам вие какво мислите.

  5. Клиенти от Пловдив и Варна = ПРОБЛЕМ…повечето са важни, прости, нагли и “тарикати”… винаги при работа с хора от тези региони очеквайте проблеми…и по-точно проблиеми:)))))) На колегите от направо свалям шапка, че се оправят с тях:))))))))))))))))))

  6. От практиката: “Еее дизайн…кво пък толко право един дизайнер… рисувкате си картинки по цял ден, а такива пари искате…”

  7. Подкрепям напълно казаното от колегата. Такива като другаря Гуми Варна за съжаление са много. Аз преди няколко години имах случай с един слънчевбрягски тарикат – селски бек с огромно самочувствие. Не ми се разправя подробно историята, но в общи линии наглият селяндур искаше да му печатам серия тениски и да му ги транспортирам до тъпата сергия безплатно, защото така правела предишната фирма, с която работил. Представете си следното: на цървула му свършват белите тениски от размер М с дизайн на две извънземни, които се клецат на задна прашка. Аз трябва да му изпечатам 5 броя от тях и да му ги закарам безплатно от Бургас до Слънчев бряг. Попитах го защо вече не работи с предишната печатница и той най-нагло ми отговори, че “ами те затвориха”. Ами как няма да затворят бе, селяндур нещастен! Като ти работят за без пари, ти какво очакваш!
    Проблемът, колеги, е, че в България има много хора, готови да работят за жълти стотинки и да правят свирки на такива мазни тарикати, само и само да имат някаква работа.
    Излишно е да казвам, че противната гега бе позорно натирен да си търси други балъци да му изпълняват гигантската поръчка.
    И още нещо. В България интелектуалният труд не се цени, защото болшинството са аграрни цървули и за тях “работа” е само копането с мотиката на къра.
    Другарят Гуми Варна е само капка в морето от потресаваща селяндурщина.
    Хайде със здраве на всички!

  8. Колега, къде ми е коментарът? Само не ми казвай, че има някаква цензура, защото цензурата и такива като другаря Гуми Варна са ми еднакво противни.

  9. Подобни идиоти, почти всеки ден ми идват по един-двама
    Е нали все пак някой трябва да ни разнообразява скучните дни.
    Е хубаво ,че е поръчал, иска без пари и накрая затова , че те е уважил да ти влезе в офиса да му дадеш и някой лев.
    Няма такава наглост и неуважение на труд, време и т.н.
    После били сме ЕВРОПЕЙЦИ.
    Може би но нне всички.
    Браво колега, само така. ПОДКРЕПЯМ !!!

  10. Здравейте колега,
    с интерес прочетох вашата статия. Искам да ви кажа , че само с раздразнение сте се отървали. На нас ни пратиха данъчни, защото клиента пропусна да ни каже , че визитките му са двустранни , а ние му казахме цена за едностранни и когато дойде да си ги вземе му обяснихме съвсем човешки , че цената е по- висока, естествено се развика и след дни.. данъчни.

  11. супер си бе пич, направо си му го казал в очите
    ебати и смешника е тоя другар

  12. Клиентите са странни птици, много им се иска да разбират от “дизайн” ама нищо не им е ясно. Много ми хареса статията/оплакването/. Преживявам я ежедневно. Понякога ти се иска така да се разкрещиш на някой такъв всезнаещ клиент. Постоянно някви хорица искат оранжеви винили със сини букви – “за да се набива на очи”, ако може да има много текст, и всички букви да са много големи иии… ако може за без пари. А ти че си си играл 2часа, за да му угодиш и въпреки това да искаш да е поне малко естетически издържано, на него хич не му харесва “защото буквите не били ГОЛЕМИ. И като за капак иска да му напишеш думата “АКУМУЛАТОРИ” в табела 50/50 (която той си е донесъл) и буквите да са поне 45см (той така ги е измерил и имало място). И след петото спокойно обяснение – затваряш си очите, правиш каквото ти каже и си задраскваш думата “ДИЗАЙНЕР” от табелката.

  13. Цензурата ми е чуждо понятие, просто трябва да одобря коментара, а не съм непрекъснато зад компа, нали затова я написах ,,- да коментирате

  14. както казва едно приятелче – “клиента е най-големия враг на бизнеса”… също и конкуренцията

    запитвали ли сте се защо при адвокатите, инженерите, архитектите не е така? защо този същия клиент като плаща на адвокат не мрънка, че му е скъпо?

    имат си браншови организации-съюзи, определили са си минимални цени, под които не си позволяват да падат, стиснали са си ръцете.

    не, че в нашия бранш няма такива, но членския внос е … само за много големите. може би малко колеги членуват и за това е висока таксата …
    От 20 години съм в тоя бизнес и виждам как леко полеко той умира смазан от ниските цени, нелоялната конкуренция, от обезценяването на най-важната част от процеса – ПРОЕКТИРАНЕТО. За да продадем евтин краен продукт, започнахме не само да подаряваме интелектуалния си труд, дори редовно го изхвърляме в коша …. колегата горе добре го е казал – “и си задраскваш думата “ДИЗАЙНЕР” от табелката”

  15. Всичко това ми е до болка познато, но аз вярвам, че клиентите се възпитават.
    В тази ситуация обаче откривам един пропуск в приемането на поръчката – винаги първо се дава цена и се иска капаро. Това е начин да отсееш сериозните хора. Ако го бяхте направили, щяхте да спестите време, излишна комуникация и най-важното – НЕРВИ.
    Споделям това мнение само защото този модел е работещ. Нямам за цел да обиждам този или онзи или просто да бълвам мисли. От опит знам обаче, че когато сами оптимизираме процесите, те започват да работят за нас. Надявам се това да свърши работа. И да се знае = двустранен винил = 2 едностранни :-)

  16. В нашите фирмени правила пише, че се изпълняват всички разумни желания на клиента.
    Ние работим и с крайни клиенти, и с рекламни агенции и агенти.
    Цените естествено са различни.
    Желая успех на всички!

  17. Апропо!
    Моят петък също не беше скучен:

    Една наистина голяма фирма покани мен и мой колега едновременно, но без да ни съобщи или запознае на място – да дадем оферти по еднo и същ задание. Nice, ah?

  18. Иво… бате, не се коси толкова защото рано или късно ще ти мине/шопите/, но въпроса е принципен и аз те подкрепям с цялото ми уважение към колегите от бранша и те станали свидетели на какви ли не разбирачи и такива с тикса и почерци/демек шрифтове :) /, затова капаро поне 70 % преди това умножена главница по 1.3 и остатъка ако даде господ да си го вземеш добре, ако ли не здраве-твоети си е твое, последно уточнение не отделяйте дизайна от цената, защото клиента е “абе чукни там в компа го има”… Дерзайте и весели великденски празници и в петък не работете грешно е все пак е распети петък!

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *