Как да станете част от млм система

*млм – мултилевъл маркетинг (маркетинг на много нива или мрежови маркетинг)

Началото

МЛМ - Мулти левъл маркетинг

МЛМ – Мулти левъл маркетинг

Случвало ли ви се е ваша позната, с която не сте се виждали известно време, да ви звънне по телефона, или да ви изпрати и-мейл с думите: „Зравей, искам да те поканя на едно събитие еди-къде-си, еди-кога-си от еди-колко-часа. Сигурна съм, че ще ти бъде интересно.”? Вие, разбира се, сте изненадани от неочакваното внимание и проявявате интерес към въпросното събитие. Колкото и да питате, обаче за какво става дума, каква е темата и т. н., ще получите един и същ отговор: „Ела и ще разбереш, там ще ти обяснят по-добре, защото са професионалисти, а аз съм отскоро в тази сфера.”

Е, какво пък, казвате си вие, хем ще се видите с вашата позната, хем пък наистина може да е интересно. И така, отивате на уговорената среща, където ви посрещат със 100-каратова усмивка и сърдечно ръкостискане. „Как си, що си, с какво се занимаваш?” все обичайни въпроси между познати, които отдавна не са се срещали.

Настава часът и презентацията започва. На стената пред вас се редуват ослепителни гледки с безоблачно небе, лазурно-синьо море и искрящи плажове, скъпи часовници, луксозни коли и други атрибути, характеризиращи съвременния успех. „И всичко това може да бъде ваше, на тези плажове може да сте вие, единственото, което трябва да направите е, да се присъедините към нашата компания!”

Следва представяне компанията. Тя е на пазара от 15-20 г., има филиали в много страни и за още по-убедително споменават и 2-3 страни от югоизточна Азия – съвременните икономически „тигри”. От една година (може и от две) компанията вече развива дейност в България и вие ще сте един от първите, от пионерите, които ще се занимават с този бизнес!

Идва ред на продуктите/услугите. Представянето е подробно, продукт след продукт, характеристики, достойнства и т. н., но никой не обелва и дума за цената. Ако случайно попитате, ще ви кажат, че като се имат предвид ползите от продукта, то едва ли не ви го подаряват. Особено ако е хранителна добавка – та вие сигурно пиете поне по 2 кафета на ден, което прави 60 лв. на месец, нездравословния живот, който водите и вредната храна, която ежедневно поглъщате (навярно почвате да се чудите как сте още жив!), нима не бихте дали 60 лв. и за здравето си? Разбира се, че бихте! Разбира се, че и други биха дали, стига да им го обясните по подходящия начин.

Време е за маркетинговия план. Ще ви се обясни как стъпка по стъпка, ниво след ниво, може да се издигнете до диамантен мениджър, само трябва да направите определен брой точки. Нямате опит? Никакъв проблем! Ще ви помагат, ще ви обучават, та всички сте един екип! Всички са заинтересовани от вашето израстване и усъвършенстване.

Остава свободно време за въпроси и обсъждания. Вие изказвате съмнение, че цените са прекалено високи за българския пазар или маркетинговият план е тежък и сложен, с много изисквания. Тук, освен презентаторът, ще се намеси и някой международен спонсор, специален гост, който е румънец, македонец, сърбин или грък. Те ще ви уверят, че цените и планът са еднакви навсякъде по света (нещо, което вие няма как да проверите в момента или не би ви хрумнало да направите!), колко мързеливи сме ние като народ и как в клоновете на същата компания в бедните африкански или азиатски страни печелят луксозните возила, а ние само се помайваме търсим оправдания да не работим.

Част втора

Иван Стоянов

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *