Моето мнение за zamunda.net, Паганини, кражбите и авторските права

Да живее zamunda!

Да живее zamunda!

Zamunda я няма, да живее Zamunda – всяко чудо за три дни…Какво го интересува потребителя кой е новият собственик и кой стария. За рекламата в торента, за която всъщност е борбата да не говорим – всеки гледа да докопа интересен филм и приятно гледане !!!

Филмовите компании са недоволни от пиратството, собствениците на кино-салони също и какво излиза, че доволни от подобни сайтове са потребителите. Ами значи всичко е ОК – нали щастието на потребителя е най-важно или?

ОК, още няма аплодисменти – продължавам с въпросите:

Когато Паганини се е изправял пред екзалтираната тълпа – някой говорел ли е за пиратство? Ами не разбира се, не е имало възможност да се правят копия на музиката, освен друг цигулар да изсвири композиция на Паганини. И как щеше да се справи имитаторът? Никак – хората пак са слушали Паганини…

На кого да се сърдим, че технологично човечеството стигна до там да клонира артисти, музика на електронни носители за да ги продава?
И когато клонирането продължи и след легално произведения тираж на поточната линия – вече се говори за пиратство, защото са нарушени правилата на СУПЕР-печалбата, на авторските права за милиарди.

Ами то си е яко – дават един микрофон на някоя дългокрака гърла, понаучават я да пее, в студиото изчистват гласа и ето я звездата. Айде сега един албум, който излиза в милионен тираж по света и парите тръгват.
Артистът е записал албума за няколко месеца, а парите текат непрекъснато: От продажби на диска, от излъчване на клипа, от участие в реклами….И ето я пак алчността, която погребва изкуството…

Да попитаме съвременните звезди: Какво предпочитате – да запишете албум за няколко месеца и после да не правите нищо или да не записвате албум и да ходите на пеете всеки ден пред хиляди на живо?

Като не искат филмовите компании да има пиратство да осмислят цялостната си стратегия: Отиваш на кино в МОЛ-а и се изръсваш 15 лв. и пак гледаш реклами !? И понеже си в затворено пространство, платил си 15 лв. и ще гледаш реклами – къде ще идеш…. Като сложим и пуканките с холивудски цени, колата и другите глезотии и едно кино за семейство отива 100 лв. :) В случая и филмовата компания и кино-салона са доволни, но ето че се ядосаха потребителите.

Отиваме в телевизиите: Пускат филми от преди 20 години и реклами през 20 минути!? И ние сме длъжни да гледаме, защото ако дръпнем филм – сме пирати. Малтретират ни с реклами, някой от които са измислени за малоумници. Но нали сме шиба..те потребители – ние сме длъжни да гледаме всички реклами и когато свършат вместо да гледаме филма – да хукнем към близкия магазин за си купим продукта и така да се отблагодарим на рекламодателя, с чиято помощ гледаме филм от преди 20 години.

Ето няколко причини, поради които тъпият потребител влиза в сайтове от сорта на zamunda и тегли филми. Няма как с репресивни средства да се спечели войната с потребителите, защото те са повече от всички музикални, филмови и разпространителски компании, няма как!

Всичко трябва да се прави в полза на хората и за поносима цена. Алчността за повече и повече пари доведе светът до колапс, банките го осъзнаха, икономистите го осъзнаха, ред е и на развлекателната индустрия да го разбере.
Няма как технологиите да спрат развитието си, интернет става все по-бърз и необятен. Можеш да си вземеш сървър и на северния полюс, а в близко бъдеще предполагам и на луната :)

Един коментар по “Моето мнение за zamunda.net, Паганини, кражбите и авторските права

  1. А сега си представете, че подобно на музикалната и филмовата индустрия от утре ние рекламистите се договорим за дизайн на визитки за 1000 лв. или 10 000 лв. и като няма как клиентът да намери по-евтино, ще започне да пиратства от вече създаден дизайн…. Но понеже работим за без пари – клиентите не пиратстват, защото винаги ще намерят дизайн за 5 лв.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *