За практиката еднакви цени за крайни клиенти и рекламни агенции

Краен клиент полита към поредната печатница

Краен клиент полита към поредната печатница

Заради кризата или по принцип – някой печатници посягат към крайния клиент като дават една и съща цена както за рекламните агенции, така и за крайните клиенти.

Какво се получава на практика?

Случайният клиентът, който има време да обикаля и да търси най-ниската цена е доволен, защото времето е безценно, но за него е по-лесно да го загуби, вместо да го продаде чрез собствения си продукт.

Неотдавна клиент сподели, че една седмица е инсталирал Фотошоп, после една седмица го е разучавал и след още една седмица е успял да и направи дизайна за да си спести 40 лв.
Получихме файла…имаше толкова технически грешки, че направихме списък. Клиентът вече губеше нашето време, защото според него това ни е работата, но според нас – ние не сме изпитатели на файлове…

Та споменатите по-горе печатници все повече ще се сблъскват с подобни крайни клиенти и все повече ще си мечтаят на трудолюбивите пчелички – рекламните агенции, които им изпращат изрядни файлове.

Печатниците, ламтящи за крайни клиенти пропускат и друг факт: Клиентът работи с определена рекламна агенция, защото има симпатия. И докато някой повтарят „Нищо лично, просто бизнес”, за мен и бизнеса включва лични моменти. С повечето клиенти в един момент ставаме приятели, защото си говорим за общи неща – няма значение кой с какво се занимава – всички сме на един клон и се вълнуваме от идентични неща: Клиенти, които не си плащат; Клиенти с претенции, Клиенти, които разбират от всичко; Клиенти, които обичат да дават инструкции по телефона – въпреки, че ние не сме секретарки.
Именно клиентите приятели, никога няма да отидат в тези печатници.

Съществува и друга опасност: Печатницата, благодарение на агресивната реклама пробира все повече и повече клиенти, които както казахме са от типа където е най-евтино там сме. Поради тази причина екипът се разраства, накупуват се още машини и изведнъж се появява нов играч на пазара, с още по-ниски цени и клиентите хукват към новия благодат….

Остава да видим дали съм прав.

Ивайло Манахов

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *