Защо рекламните агенции се бавят?

За тези, които не знаят руски на снимката е написано: Клиентът винаги има право, но право на какво - да си плати или да губи време?

За тези, които не знаят руски на снимката е написано: Клиентът винаги има право, но право на какво – да си плати или да губи време?

Работещите в рекламните агенции са заети колкото и останалите бизнеси с тази разлика, че от рекламната агенция се очаква да измисля реклами за секунди….

Обяснявам:

Най-честите забавяния се получават когато представител на дадена фирма се обърне към рекламната агенция със задание за дизайн.

Най-неприятно е клиентът да пристигне в рекламната агенция без предупреждение като очаква на място веднага да се извадят снимки и работата да се случи на мига.

Когато обясним, че клиентът трябва да осигури снимките иначе при нас са платени, започват въпроси от типа – „Ама вие нямате ли готови!?”

Вариантите за снимки са два:

  1. Крадем ги от интернет, но когато обясним на клиента, че той носи отговорност – получаваме отговорът ОК..
  2. Купуваме ги от сайтовете за продажба на изображения.

Да приемем, че сме решили проблемът със снимките….

Следва дизайна: В 99% от случаите клиентът няма конкретни изисквания за дизайна и казва да измислим нещо.

Ние измисляме нещо и в 80% от случаите успяваме да отгатнем желанията. В останалите 30% се крият още уточнения и загубено време.

А най-сериозния проблем настъпва, когато проектът е представен на собственика или на други колеги и всеки започва да дава съвети…В подобни случаи винаги възниква въпросът:

„Защо не събрахте екипът преди да ни възложите дизайна, да решите какво ще присъства и какво не и да ни подадете ясно задание.”

Отговорът е един и същ – прекалено сме заети. ОК, но как след като видите дизайна и намирате време за съвети?

Както и да е – просто изброих няколко причина, поради които накрая винаги рекламната агенция е виновна.

Затова:

  1. Съберете екипа и решете за какво ви е даден рекламен материал
  2. Подберете снимки
  3. Подгответе фирмения знак във векторен формат
  4. Подгответе всички текстове в Word
  5. Напишете изисквания, които задължително трябва да се спазват – примерно фонът да е в синята гама….
  6. Изберете един човек от екипа, който да води комуникацията.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *