Кога рекламните агенции грешат?

Винаги когато нарушат правилата. Правилата в Танграм рекламна агенция сме изградили на база предишни грешки – примери:

Когато прохождахме като рекламна агенция – непрекъснато правехме компромиса да приемем визитка от клиент, понеже я иска същата и да набираме ние текста.
Понякога при набора допускахме правописна грешка или обърквахме телефонен номер и допечатвахме пак.
От години – не набираме текстове, а караме клиента да изпрати имейл.

Разправия с клиент

Разправия с клиент

Друг компромис преди беше да даваме цени по телефона. Естествено, че след два месеца няма спомен каква цена е дадена и клиентът държи, че сме му дали конкретна цена, която е под себестойността и няма как да сме му я дали, освен ако ние сме объркали, което също е възможно.
Затова от години оферти се изпращат само на имейл.
Предполагам както останалите рекламни агенции и ние отговаряме по-бързо на редовните клиенти и по-вяло на случайни запитвания. Понеже сайтовете ни са по първите места в google – често ни ползват за калкулатор или за получаване на фиктивна оферта по обществена поръчка, защото на конкурса искат три оферти – от различни, рекламни агенции.

Друга грешка, която преди допускахме е да чертаем логото на клиента от стара визитка без да го таксуваме – с идеята, че ще ни стане постоянен клиент. Нищо подобно – след стотици часове сканиране и чертане – десетки клиенти са се оказвали за нещо друго не при нас, а при колеги.
И понеже ми омръзна да се разправям, когато клиентът започне да си иска векторното лого, аз да му обяснявам, че векторизирането е наша инвестиция, която не се е възвърнала и трябва да го плати – вече и това се заплаща предварително.

Грешка беше и да вярваме в приказки от сорта: „Айде сега ще поръчам сто визитки, а после табели, сайт, винили, флаери….” От дистанцията на опита ако някой днес ми каже това, все едно ми казва: „Лъжа ви ама щото сте готини и да не ви чупя хатъра…..”

Допускали сме грешка и при заплащането – примерно да не вземем авансово плащане. В офиса към момента отлежава невзета стока за поне 2000 лв.

Ивайло Манахов

Един коментар по “Кога рекламните агенции грешат?

  1. Затова и от близо 3 години насам аз се отказах от преки контакти с клиентите (с някои редки изключения), а всички минават по направление “убавата македонка” – каквато е моята отговорничка по контакти с клиентите. Ако клиент е минал през нея, значи си заслужава да се работи с него…

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *