Какво работят програмистите в рекламните агенции – част втора

Ядосан програмист :)

Ядосан програмист :)

Първата част на статията приключи с абзаца, че сайт за 100 лв. за програмиста е относително понятие. Доводът „Един приятел за толкова ще ми го направи” ще получи подобаващ отговор: „Ами отивайте при вашият приятел.”
Следва сконфузване от страна на клиента, атакуващата позиция е сменена….”Ами той замина за чужбина”.

Това е практиката напоследък: Програмистите се изморяват да правя услуги на познати за без пари и или заминават за чужбина или започват да работят пак за чужбина. И тогава познатите влизат в google с „рекламни агенции”, „искам сайт”, „правене на сайтове” и подобни и се започва ровене за фирма, която да направи сайта или да го поддържа, защото човекът е заминал в чужбина. И акто се спрях на момента, в който създателят на сайта е заминал и сайтът се рее в интернет пространството с десетки проблеми – да споделя и следното:

  1. В интернет стават най-големите измами. През 2005 г. лично изживях състоянието – интернет „специалист” взе парите и изчезна за половин година, та се наложи да открия програмиста, за когото писах в първата част, който да спасява положението.
  2. Програмистът е човек като всички нас и няма как да влезем в мислите му и да разберем какво мисли да прави или да не прави. Поради тази причина работете с препоръчани хора, а не с такива, които сте намерили случайно.
  3. Програмистът има достъп до всичко в сайта и затова може да го унищожи когато пожелае.
  4. Извинявам се, че пиша само за опасности, но внимавайте дали домейна на сайта е прехвърлен на ваше име, защото програмистът може да реши на изпроводяк да ви лиши от още пари за да ви прехвърли домейна (пак от собствен опит).
  5. Много ми се иска да препоръчам следното: Избирайте да ви обслужва рекламна агенция, а не индивидуален програмист, но аз самият работя с програмисти на свободна практика…И все пак ако не разбирате от интернет индустрията по-добре се обърнете към рекламна агенция.

И след като разгледахме програмистите и мястото им в рекламните агенции, ви моля да се замислите за сайтовете от 100 лв., защото така обричате собствения си бизнес в бъдеще да ползва некачествени програмисти, защото добрите просто не работят ВЕЧЕ за български клиенти.
Без добри специалисти е интернет зоната – ще се върнем в каменната ера…И без това сме по принцип назад в ползването на повече онлайн услуги:
Колко от нас пазаруват онлайн?
Колко от нас развиват сайтовете си с възможност за онлайн плащане?
Колко от нас притежават сайтове, от които печелят – РЕАЛНО?

За всичко това основните виновници сме ние, а не програмистите – те само изпълняват или неизпълняват нашите желания…а си ги избираме ние!

Ивайло Манахов

Един коментар по “Какво работят програмистите в рекламните агенции – част втора

  1. Pingback: Какво работят програмистите в рекламните агенции – част първа? | Танграм рекламна агенция

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *