Да погледнем сериозно на бизнеса си

Всеки ден поне веднъж някой бърза за вчера и тук ще се опитам да обясня защо.

Рекламният бизнес е създаден за да популяризира себе си и останалите бизнеси. Според мен Рекламните стратегии  би трябвало да се планират във времето. Освен това за мен е нормално след спонтанното чувство да се рекламира да ден продукт – да се отдели време и за маркетингови мисли колко ще струва и как да бъде представен.

Много клиенти се обръщат към нас и освен срокът за вчера – очакват да решим и за колко да продават продукта, защото това ни е работата!?

Нашата работа не е в последния момент да се опитаме да сглобим нещо, а да имаме време, което някой да оцени и плати за да мислим за бизнеса му. “Измислете нещо” е една от най-странните команди от страна на клиента и продължавам да се “връзвам”.

Аз редовно отговарям: “Вие защо не помислихте по-рано?”

След този въпрос клиентът започва да се върти нервно и вече се налага да го успокоя.

Та в този ред на мисли моля: Погледнете сериозно на бизнеса си!

Ако ще правите нещо ей така в последния момент като индулгенция за проспаното време – по-добре пийте едно голямо и отложете за следващият път.

Когато някой се обади и чуя думата “спешно”, все едно чувам: “Ще ти създам много проблеми”. 99% от случаите завършват точно така, защото:

1. Няма време за качествен дизайн, защото няма снимки и дори текста не е измислен
2. Няма векторен файл на логото, защото било при друга рекламна агенция, ама те не го давали…
3. Клиентът не обича да работи с имейли и няма как вечерта да погледне дизайна, а ще дойде чак утре след обяд.
4. Вместо в три след обяд, се появява в 18 часа и се е сетил, че няколко снимки е по-добре да се подменят с нови.
5. Някой от фирмата му го посъветвал, че фонът трябва да е син, а не червен.

и т.н, и т.н. – все в тоя ред на мисли.

Накрая сме виновни ние, защото не сме си свършили работата…..

Поради тази причина – вече не работим спешно. При думата спешно, казваме, че няма да успеем и си спестяваме главоболия и нерви.

Последният път, когато се вързах:
Правим дизайна на една брошура, пращаме я за потвърждение в края на работния ден и на следващия ден ни се обадиха да сменим всичките снимки, фона….
В края на следващия ден се обадиха на шефа и му казах, че сме до тук. А той ме обвини, че съм давал зор, защото съм му губел времето, а той събрал цялата фирма да обсъждат и какво да направел, че толкова нови идеи се появили!?

Попитах го защо пред две седмици не събра цялата фирма за да получи идеи?

Нямал време…..

Затова: Да погледнем сериозно на бизнеса си!

Ивайло Манахов

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *