Vivacom – национален проблем

Уикенда спорихме с приятели на тема ОТГОВОРНОСТ. Моето мнение е, че като лапнеш голям залък трябва да имаш сили да носиш отговорност ако го изпуснеш на краката си.
На 6 февруари 2012 г. в офиса ни във Варна интернета изчезна…Набрах 121, 123 – телефоните за връзка с vivacom, но връзка нямаше….

Опитах се да се свържа с жена ми по мобилния, но нямаше връзка….

Обадих се до един от офисите във Варна – Пикадили парк и ми обясниха, че проблема е национален и това, че има голям проблем не ме изненадва.

Преди години писах по темата, че подвеждащата реклама на vivacom 5 лв. на месец и т.н. довежда до извинявам се за израза – „много маймуни на клона” – в случая на кабела. Когато трасетата не са готови да приемат увеличен трафик – естествено, че ще дойдат проблемите.

Естествено, че на всеки може да се случи технически проблем, затова се подсигурих като започнах с думата ОТГОВОРНОСТ.
Когато държавата продаде БТК – по-скоро според мен подари – фанфарите от „успешната сделка” заглушиха някой факти. Сумата по сделката включваше трасета на самата държава – кабелите, по които тече информацията на държавата.
Почти 100% съм сигурен, че проблемът е засегнал не само държавни институции, но и останалите комуникационни компании.

Всички те ползват vivacom за доставчик – грубо казано ползват „голямата тръба” с трафик.
Сега някой 100% ще кажат (пиша всички тези предположения в този момент, в който нямам достъп до информация и после каквото съм написал ще кача без редакции за да поема и аз моята отговорност), че хакери са ударили заради казуса с АКТА.
Дори това да е така – това е войната на малките срещу големите и лакоми корпорации. Чудовищата, които искат да притежават още и още.
Кой недорасъл мозък реши да подари комуникациите на частна фирма, която да диктува кой и кога ще има свързаност?

Михаела Калайджиева е сестра на Гергана Паси - снимката е от сайта на vivacom

Михаела Калайджиева е сестра на Гергана Паси - снимката е от сайта на vivacom

На снимката е Михаела Калайджиева – Генерален Секретар на в управленския екип на Vivacom

Сестрата на Гергана Грънчарова – сега Паси в момента на продажбата на БТК е на работа в Глобул и в момента на сделката се прехвърля в управителния съвет на БТК.

Напомням, че по това време управляват НДСВ и Гергана Грънчарова е на високо в политиката.

Ще попитате какво общо имат роднинските връзки с технически проблем?

Проблемите почти винаги са в следствие на човешкия фактор. Начина на подбор на мениджъри, които да управляват е в пряка зависимост от това кой ги подбира и с каква цел.
Какъвто екип се сформира – такъв ще е манталитета на дадена компания.

Шуро-баджанащината в нашата родина е основния метод за подбор на управленски кадри. Вместо да се чудим как да запазим като български продукти ракията и салама – без никаква конкуренция ще вземем Шуро-баджанащината като роден патент.
Проблемът е колко страни по света ще го поискат за да изграждат мениджърски екипи.

* Михаела Калайджиева в google | *Михаела Калайджиева в “Капитал” | * Михаела Калайджиева в “Блиц” | *Михаела Калайджиева в “Мениджър”

 

Какво ще предприемат vivacom към нас – малките фирми? Като рекламна агенция – ние се нуждаем от интернет непрекъснато заради файловете, които получаваме и изпращаме.

5 коментара по “Vivacom – национален проблем

  1. Уважаеми дами и господа от vivacom – и тази сутрин нета изчезна….Един час висях на 123, 121 за да потърся обяснение и понеже не успях – ви пиша тук за да прочетат повече хора как вие се превърнахте в НАЦИОНАЛЕН ПРОБЛЕМ.

    Половин България е блокирана от вашата безотговорност. Какво е днес фирма без интернет? В кризата, когато се чудим ак да вържем фирмените бюджети – вие не спирате с вашата лакомия за нови клиенти. Естествено, че след като трасетата ви не позволяват нови клиенти – в един момент се получава голям проблем.

    Войната ви с другите оператори за нови клиенти – изправя настоящите пред дилемата да затварят фирмите и да преминават към комуникация на основата на димни сигнали.

    Вашата безотговорност вече ни нанася загуби, които вие пак няма да платите, защото общите ви условия са написани от вас и за вас.

  2. На 7 февруари vivacom обявиха бомбастичното: За пръв път у нас доставчик на услуги предлага толкова мащабна компенсация

    И по-конкретно: “Една седмица безплатен интернет и 50 допълнителни минути към фиксираните планове на потребителите дава VIVACOM като компенсация за техническите проблеми на клиентите си, които между 11.30 и 18.30 ч. вчера бяха засегнати от смущения в системата на оператора.”

    Моя коментар:

    1. За първи път си позволявам да заявя, че vivacom лъжат, че проблема е отстранен. Вчера – 7 февруари 2012 г. пристигнахме в офиса и констатирахме, че интернет няма….Започнахме да звъним на 121, 123, но така и не успяхме да се свържем с оператора в продължение на два часа. Обадих се в офиса на vivacom в Пикадили парк, заявих проблема, но те ме насочиха пак да звъня на 121, 123….
    2. Относно компенсацията…. – това за мен е смешно – “Една седмица безплатен интернет” – какво значи безплатен интернет!? Изчислих, че става дума за около 5 лв. компенсация. По принцип ми е трудно да проумея как с 5 лв. от vivacom мислят да компенсират нервите и провалените поръчки на Танграм рекламна агенция!?
    Ние не успяхме да получим и изпратим файлове за печат за стотици левове, а ни компенсират с 5 лв.
    С тия 5 лв. не ми плащат дори горивото, което изхабих да се придвижа до печатницата.
    3. Относно компенсацията от 50 безплатни минути: В абонамента (около 60 лв. на месец – интернет и телефон) влизат 3600 безплатни минути във фиксираната мрежа на vivacom. Като махна тия 50 безплатни минути и компенсацията изглежда в левово изражение – 0.56 лв. Сега ще се обоснова: Месечната сума, която плащаме е около 60 лв. Като махна около 20 лв. за интернет и остават 40 лв., в които влизат 3600 минути. Като разделя 40 лв. на 3600 минути се получава, че 1 минута струва около 1 ст. – 50 минути = 50 ст. :)
    До тук компенсацията ми е 5.50 лв.!!!
    4. И сега голямото увъртане: “Подобна мащабна компенсация се прави за пръв път у нас. VIVACOM предприема тази стъпка, тъй като отчита сериозността на възникналия проблем и неудобството, което създаде на своите потребители в комбинация с утежнената метеорологична обстановка в цялата страна.”
    Тълкувам:
    * “Мащабната компенсация” вече изчислих, че е 5.50 лв.
    * “VIVACOM ….. отчита сериозността на възникналия проблем и неудобството, което създаде на своите потребители” – последно не разбрах – нанесли ли са щети на бизнеса в България или само отчитат неудобство?
    5. “За да бъдат компенсирани потребителите, те ще трябва да направят заявка за проблема” – само не разбрах къде ще правим заявка. Снощи се свързах най-после за да ги попитам дали проблема е отстранен и ми заявиха, че от понеделник насам ние не сме им звъняли!?
    Ако приемем, че заявките ще правим през сайта – там срока за отговор е 30 работни дни.
    Те на това разчитат, че повечето хора няма да пуснат жалба….НО:
    Аз няма да спра да пиша и предупреждавам хората.

  3. Вчера (9.02.2012 г.) – два дни след като viavcom станаха национален проблем – ми се обади служителка на vivacom и ми предложи да запазим абонамента на същата цена, интернета щял да се вдигне от 12 на 20 бегабита, 3600-те минути към фиксираните мрежи щели да важат и за мобилната мрежа.
    Само трябвало да преподпиша двугодишен договор :) – само :)

  4. Вчера 13.02.2012 влизаме в офиса и нет няма, няма и телефон. Звъня на 121, 123… и заявявам, че има проблем.
    Изслушвам дежурните общи приказки и минавам в настъпление – притискам вивакомския служител с отработени въпроси и усещам как битката е в разгара си…
    Нажежих обстановката и принудих служителя да ми потвърди, че до шест часа от обаждането ще се появи екип на адрес.
    Екипът се появи на петия час.
    Момчетата бяха наясно за какво иде реч и на десетата минута намериха проблема и го отстраниха.
    Както и преди се оказа, че е кофти вързан кабел – по-простичко: кабела е съединен като на ръка са хванати жичките :)
    Днес – по случай Трифон Зарезан и Св. Валентин – нет има, телефон също – утре ще видим :)

  5. И само преди минутка ми се обади женски глас – проучвали недоволството на клиентите на vivacom :) Попитаха ме дали съм недоволен и познайте какво им отговорих….
    Отново започнах да задавам любимите си въпроси и дамата – явно наточена специалистка в преговори по телефона усети, че изпуска положението…
    Обясних, че така наречената им компенсация от 5.50 лв. е крайно недостатъчна да си направя въобще труда да пускам жалба при условие, че ще чакам отговор 30 дни по Общи условия на vivacom.
    Тя ме успокои, че вече са 20 дни :) и премина към приключване на разговора.
    Тази женичка беше или мазохист или незнам какво – що за работа е това някой като се наака и да наема друг да му оправя тоалетната!?
    И като звъни и какво – става по-лошо – всеки е натрупал и само чака да излее всичко….

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *