За или против говоренето по телефона?

Идилия - компютър върху зелената трева

Идилия - компютър върху зелената трева

Как си управляваме бизнеса – през интернет или през мобилния телефон? Темата със сигурност ще провокира и двете страни – телефонистите и интернетаджиите, а какво ли смята третата страна – които ползват и двата канала….

Със сигурност и вие сте в някоя от категориите и още от самото начало ви моля да оставите вашето мнение като коментар най-отдолу – не е необходима регистрация.

Аз съм от смесения тип, въпреки, че бих искал нещата да се случват само през интернет – доводи:

1. По-изгодно: Плащаш си за 10 лв. 3G и навсякъде интернет е с теб, докато сметката на мобилния ще мине 50 лв. :)

2. Говоренето по телефона е натоварващо и недоказуемо като изказани думи – обяснявам: неведнъж се случва да чуя репликата “ама вие ми казахте едно, а сега друго…” Не отричам, бил съм в определено настроение и съм изказал нещо, което просто не помня….разговора се е провел в някакво необозримо минало и няма как да си спомням каквото и да е.
Говоренето по телефона изисква здрава нервна система….всяка дума отнема и емоционален ресурс и в края на деня не ни се говори с никой – дори и със себе си на ум :)

3. Интернет дава възможност за време и събиране на мислите. По телефона всеки иска цена веднага, докато чрез имейл – може да се получи отсрочка от час, през който старателно да се премисли цената и подробностите, защото грешките винаги стават от бързане….

4. Skype дава възможност както да се пише, така и да се говори – това е перфектната форма за комуникация и в бъдеще мобилните оператори ще изпитват огромни трудности да убедят някой да плаща по 50 лв. на месец телефон, след като може да си вземе за 10 лв. карта за 3 G мрежата и да си говори през скайп…

Ивайло Манахов

5 коментара по “За или против говоренето по телефона?

  1. давам пример с първия коментар :) Много пъти получавам запитване на телефона: “дайте ми цена веднага, че много бързам…” ОК, всички бързаме – влака е пълен и е тръгнал :) Тия дето много бързат винаги накрая не поръчват….те ровят като кокошки в интернет, тук клъвнат, там боцнат и все бързат…

  2. Не е зле да отразиш факта че в интернет можеш в даден момент да си комуникираш с няколко човека (може и над 30 ако имаш 2-3 големи монитора и си шесторъкият бог Шива, до 30 е изпробвано от обикновен потребител като мен и е постижимо), докато по телефона става по-трудничко това. Следователно вече се усеща какво е моето мнение. Честа ситуация при мен е да ми се звънне по телефона: “еди-кое си не работи…” – и се продължава в дълъг, объркан и емоционален разговор от тип речитатив… Един къс класически e-mail обикновено върши по-добра работа

  3. Свилка, благодаря за точния коментар…. За “късия, класически имейл…” съм много, много за, обаче много фирми продължават да не ползват това откритие :) и си мислят, че и другите фирми не го правят и си казват: “абе я чакай да се обадя, че ми е по-лесно…” По-лесно за теб, но не и за мен… Как мога да дам цена веднага след като имаме няколко хиляди артикула :) ? И един друг факт не спира да ме хвърля в дълбоки размисли: 99% от продуктите в сайта ни са с посочени цени и въпреки това получавам обаждания с молба да изпратя оферта!?

  4. Здравейте и от мен. Четох за вредите от говоренето по телефона не много отдавна. Хареса ми статията само искам да допълня, че каквото и да си говорим предпочитам да наблягам на позитивната страна на нещата. Надявам се вие да сте на моето мнение. Иначе поздрави и успех :) ))

  5. Съгласен съм с вас да сме позитивни…Написах статията, защото от дълго време разграничих “телефонистите” от “интернетаджиите” и бях сигурен, че ще предизивика интерес… Не казвам кой е прав и кой не – просто записах черно на бяло моите наблюдения :)

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *