Защо vivacom поддържат ниски скорости на ъплоуд?

“Ъплоуд” е информацията, която излиза от вашия компютър. С нея не отваряте сайтове, а изпращате имейли, качвате файлове на сървъри или се опитвате да проведете разговор по скайп.

Според мен: Skype е основната причина за ниските скорости на ъплоуд от страна на vivacom:

За качествен разговор чрез Skype и двете страни трябва да разполагат с добра скорост на ъплоуд. Иначе се чува свистене, говора пропада.
При скорост на ъплоуда от 0.50 мгбс няма как да има качествен разговор.
Когато скоростта падне до тези нива е трудно да се изпрати дори имейл.

Скорост от 0.50 mb/s - замерена в офиса на Танграм медиа

Скорост от 0.50 mb/s - замерена в офиса на Танграм медиа

Каква е логиката скоростта на данлоуд да е до 12 мгб (в повечето случаи 10 мгб), а на ъплоуд до 2 мгб (в повечето случаи 0.50)?
Причината според мен е нежеланието на vivacom да се водят разговори чрез Skype. В крайна сметка интернета се доставя от vivacom. При лоша връзка, потребителите започват да загнездват усещането, че през Skype връзката е винаги лоша и това ги принуждава да ползват фиксирания или мобилния телефон.

Изследването ми показа, че няма друг доставчик на интернет, който да предоставя толкова ниски скорости на ъплоуд.

Vivacom печелят от интернет свързаност, фиксирани телефони, мобилни телефони, а напоследък и телевизия.
НЕговорейки чрез Skype – абонатите на vivacom са принудени да ползват другите канали – фиксирани и мобилни телефони, а сметките набъбват.

Попитах наши фирми партньори какви суми плащат на месец?
Оказа се, че не слизат под 80 лв. на месец за фиксирания телефон в офиса.
За мобилните сметката е разтегливо понятие, но дори да приемем, че е още 80 лв. – 160 лв. на месец е един минимум, който фирмите плащат на месец.

Ако приемем, че вместо разговори чрез фиксирания телефон – се водят разговори чрез Skype – сметката със сигурност ще падне поне 50 %, защото другите 50 % е абонамента за телефонната линия и абонамента за интернет.
Още един факт: Ако се купи кредит от Skype – разговорите към всички фиксирани телефони в България са за 0.09 Е/ минута, а това е цената на един разговор и чрез фиксирания телефон на vivacom :) – с разликата, че няма абонамент.
Ако обаче и двете страни имат слушалки, а най-новите преносими компютри имат вградени микрофон и говорители – тогава разговора по Skype e напълно безплатен.

Изводи:

1. Skype не принуждават потребителите си да сключват договор за абонамент и да плащат всеки месец.

2. Skype дават избор на потребителите си да говорят безплатно.

3. Skype не заблуждават с подвеждаща реклама.

4. При Skype няма понятия “ДО”

5. След всеки разговор от Skype “питат” доволни ли сте от качеството на разговора, дори и когато това е по вина на интернет доставчика (в случая разглеждаме vivacom)

6. Skype обвързаха в услугата Facebook и Outlook

7. Skype ви осигуряват БЕЗПЛАТНО изпращане на файлове

8. Skype ви дава възможност за безплатна видео-връзка

9. За да ползваш Skype, не е необходимо да КУПУВАШ телефонен апарат

10. На година проблемите със Skype са с 2000 % по-малко.

11 коментара по “Защо vivacom поддържат ниски скорости на ъплоуд?

  1. Всъщно причината е друга … ако говориш за BTC ADSL това е от технологията …

    Ето малко извадка от Wikipedia:
    ADSL(Asymmetric Digital Subscriber Line) се отличава от другите DSL технологии по това, че скоростите на предаване и приемане са несиметрични. Потребителят може да “сваля” информация с много по-висока скорост от тази, с която може да “качва”. Това прави ADSL технологията по-подходяща за употреба в домашни условия или в малък офис. По-големите бизнес потребители с активна изходяща комуникация трябва да се ориентират към SDSL.

    :)

  2. Антон, благодаря ви за мнението. Ако технологията е виновна според мен е още по-зле.
    Защо тази технология се рекламира и предлага на бизнеса?
    Опитайте да изпратите имейл със скорост половин мегабит. Или да минаваме отново на хартиени писма :)

  3. Технологията на БТК е морално остаряла.
    Само че те не инвестират в качество и спасяване на клиенти, а печелят от измамата с преподписвания и т.н.

    Това е най-некадърната фирма, която е била вързана до компютъра ми.
    Дори 2000г когато се свързвахме с модем чрез телефона беше по-добре.

    ЖАЛКОТО Е, ЧЕ ВИВАКОМ (БТК) КОЛКОТО И ДА СИ СМЕНЯТ ИМЕНАТА, СТАРИТЕ ИМ КЛИЕНТИ “”"”НИКОГА”"”" НЯМА ДА СЕ ВЪРНАТ ПРИ ТЯХ.

    ЩЕ ПЕЧЕЛЯТ САМО ОТ ДЪРЖАВНТИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ, КОИТО ПОСТАРОМУ СА ВЪРЗАНИ С ЖИЧНИ ТЕЛЕФОНИ, КАКТО И ОТ ПРЕНОСА НА ДАННИ ПО МАГИСТРАЛНИТЕ ИМ ДАЛЕКОСЪОБЩИТЕЛНИ ЛИНИИ, КОИТО БЯХА ПРОДАДЕНИ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ.

    С ЕДНА ДУМА – ОТ ВИВАКОМ СИ ИГРАЯТ НА БИЗНЕС.
    Пример – нека някой ми продаде фирма с материални стойности 1 000 000лв, а аз да платя за нея 100 000лв – няма да ми дреме за клиентите, а само за лапачката.

  4. На vivacom им позволяват да правят каквото си искат:

    1. Подвеждаща реклама
    2. Кражба на лични данни без да си абонат – в смисъл – за да прочетеш договора, който ще сключваш ти искат личната карта предварително. Не ти дават възможност да се запознаеш с примерен договор – въвеждат ти личните данни, принтират договора и тогава го четеш
    3. Подписваш договор-заявка, с което се съгласяваш, че всъщност основните условия по време на договора са в Общите условия, които обаче могат да бъдат променяни от vivacom когато си искат.
    4. Нарушаване на измислените от тях Общи условия
    5. Размотаване на клиента докато звъни на телефоните им за повреди на 121 и 123. Явно е имало много жалби, защото поне спряха рекламите докато висиш безжалостно на телефона.
    6. Изкараха техническите си екипи като аутсорсинг и сега ужа са други хора. Част от тези хора са изключително некомпетентни.
    7. При някой технически проблеми – с месеци чакаш решение и когато все пак се нормализира качеството на услугата – отричат, че е имало проблем.
    8. Когато отидеш да плащаш на тяхна каса -ВЕЧЕ ти се връчва цялата сума, която излиза като плащане и не ти казват колко е по месеци. Преди правеха разбивка.
    9. Скоростите, които толкова рекламират – всъщност са негарантирани.
    10. Никога не са съгласни да ти пратят в писмен вид това, което си ги питал – например: При рецидиф на проблем с нета – след какъв период ще бъде решен генерално.

  5. Когато с 300 мъки се опитах да се откажа от интернета им, до мен застана господин на средна възраст. Видимо беше ентусиазиран от офертата за 10 лв на месец интернет. Той учтиво ме попита дали чакам за промоцията или за нещо друго. Категорично му казах, че се отказвам от интернет услугите на ВИВАКОМ, защото не съм доволен от интернета им. Той попита, ама има промоция от 10 лв на месец? Отговорих му, че ако питат мен, за да си запазят клиентите и да спечелят нови, не трябва да намалят тарифата и да правят промоции, а да я заковат на 50 лв и да предлагат интернет при всякакви условия, дори и навън “червен сняг да вали”. Споделих го малко нависоко, че и консултантът да ме чуе, видимо той се изчерви. Все пак този служител не е виновен, върши си работата съвестно, но организацията и технологиите като им са калпави, ще си губят клиентите. Същото важи и за калпавите им модеми, на които сменят само външната опаковка, а вътре платката е старата “измислена” китайска правена в някой гараж :-) )))

  6. Новото, което чух за vivacom е, че ще ги купуват африканци или нещо от сорта. Държавите от Африка се славят със своята “акуратност и ред” и просто се опитвам да си представя що за обслужване ще получаваме тогава.
    Няма да ни спаси и сестрата на Гергана (Грънчарова) Паси, която ако не знаете е в управлението на vivacom от момента, в който по времето на царя BTK беше подарена на така наречения инвеститор.
    Интересно какво толкова са предложили на сестрата на Гергана Паси, за да напусне Глобул и да мигрира във vivacom. Повече пари или много, много, повече пари.
    В момента се ровя по следите на госпожата – силно заинтригуван от тези бизнес-рокади :)

  7. Интересното е че нито един от трите GSM оператора не е български и колосалните финанси които те трупат биват изнасяни в чужбина. Между 5 и 10 МИЛИОНА лева ЕЖЕДНЕВНО отлитат от нашата страна (и от нашите джобове респективно). Евала на политиците ни. Ашколсун.

  8. “(в повечето случаи 0.50)?”.Ай стига,къде ги тез супер високи скорости,еей бре! Не ,слабо ми сърцето ,немъ изтормозвай ! Мъ кво да съ прави ,в таз дупка северозападнала няма дори с антенка нещо по така да съ изнаде,няма иняма.А пък като ръсне дъждец,айдее(не се влияе от климатика”,ма.Кабеларка има ,ма малеей,пък на тях качи скороста (телефонните модемчета съ си скоростни).Мъкаа,мъка, описания разни гледах “не таз 2012″,в преди ” България с мноого високи скорости”.Можа да е Е,ма по дивотии !Нанадминати по скорост!

  9. Всичките ни “…национални…” се оказват еднакви.
    Желаят да станат богати с вчерашна дата. Но на каква цена? Сравнима с ПРЕДАТЕЛСТВО! Предават народа си!
    До всеки национален герой в историята ни стои ПРЕДАТЕЛ! Сега ни дойде на главата и това: пример
    Купуваш некачествена услуга с “трудни” пари “шумулящи” без дефект! А насреща ЯДОВЕ!!!!
    Жалко! Българският оператор БТК /Viva…/

  10. DSL е отживелица… Само защото навремето са пускали кабелите за телефон, та да не се излъжат да пуснат 8 жила мед залъгват хората че това е технологията на 21 век. Отдавна тече гигабит по Cat5, пък ако искат да им излезе по-евтино има оптика – още по бързо. За бг пиър спокойно от вкющи могат да се развиват скорости над 125MB/s (1Gbit/s) или фул дуплекс -хем сваляш хем качваш със 125MB/s .. това са ти 250MB/s…. а тия 0,5Мb/s са 0.06MB/s…. БТК не са национални отдавна

  11. “Баш Майсторе”!
    Отживелица е не само технологията, която vivacom използват, а и начина им на общуване с клиентите.
    Миналата година се обади един господин и каза, че вече той ще отговаря за нашата фирма и помоли за среща за да ни представи оферти.
    Така и не дойде в уречения час….
    Обади се пак на следващия ден и пак си уговорихме час и пак не дойде.
    На третия път като се обади му казах да идва когато намери време и повече не дойде :)
    Тази година се обади нов агент, той обаче дойде на срещата.
    Обеща, че ще се обади до седмица за възможност за оптика и така и не се обади :)

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *