Да се забрани рекламата насочена към деца

Все се каня да подема инициатива да се забрани рекламата насочена към деца и ето – попаднах на статия на колеги, която изразява и моето виждане по въпроса.
Преди две години подех кампания срещу Данон и МТЕЛ по въпроса.
Първите използваха песничката “Зеленчуци, който не яде – той голям не ще да порасте” като бяха заменили текста със следния текст послание: “Данонино, който не яде – той голям не ще да порасте!?” – пълно слабоумие е за мен – вижте повече… В същия линк ще видите и безумната реклама на Мтел за насърчаване на пиенето на вино…..

Рекламата и нейните ефекти върху децата

Статията е с източник: ЕЙ ЕМ Дизайн

Има ли рекламата толкова силно влияние върху начина, по който мислим и действаме? Дали медиите диктуват нашите нужди и желания? Е, има много теории за влиянието на рекламата. Различни творчески ръководители от различни рекламни агенции често измислят нови и нови идеи, за да предадат своето послание към обществото.

Децата представляват голяма част от целевата група на рекламодателите. Изобилието от реклами, насочени към детската аудитория, са доказателство за този факт. Основната цел на всяка реклама е да убеди потребителя за качеството на продукта и да му внуши, че трябва да си го купи. Днес, рекламата наистина играе важна роля в обществото, тъй като има огромно влияние върху младото съзнание на децата.

Първата основна цел на рекламата е да привлече внимание. Когато става въпрос за деца, съобщенията трябва да бъдат предавани по различен начин. Днес децата са „по-специфични” що се отнася до техните нужди и желания. Затова рекламодателите причисляват децата към една голяма група, върху която може значително по-лесно да се повлияе за избирането и закупуването на един или друг продукт.

Затова рекламата може да има отрицателно влияние върху съзнанието на младите хора, ако родителите не са много внимателни и не учат децата за значението на парите. В много случаи децата са склонни да тълкуват погрешно рекламните послания. Те в крайна сметка придобиват неправилна представа за много въпроси. Рекламата оказва такова влияние върху съзнанието на децата, че създава у тях нужда непременно да притежават продукта, който се рекламира. Лъскавите изображения на списания или билбордове и лъскавите реклами по телевизията само внушават чувство за спешна необходимост от импулсивни покупки. Родителите, които не могат да се справят с растящите изисквания на децата си или избухливите им действия ако тези изисквания не се изпълнят, сами са склонни да се поддават на „внезапно появилите се нови и нови нужди” на децата си. Децата след това привикват към определен начин на живот, който е показван по телевизията или другите медии. Това само създава погрешно впечатление в младтото им съзнание, като им отнема способността да живеят живота си без да разчитат на материалните радости. Силата на рекламата в този случай, не бива да бъде пренебрегвана.

Например, едно дете може да предпочита само определен чифт маркови дънки в сравнение с други дрехи на разположение в магазините. Той/тя може да иска да живее живота, който се представя в рекламите. В един момент детето може да започне да диктува на своите родители личните си предпочитания за дрехи, храна, играчки и т.н.

При този вид въздействие на рекламата, човек започва да се чуди кой е виновен. Родителите тук играят много важна роля. Те трябва да следят това, което оказва влияние върху съзнанието на децата. Освен това, родителите трябва да бъдат твърди с тях, когато исканията им започват постоянно да се увеличават. Децата трябва да бъдат нежно „уведомени”, че “Не” не може да се превърне в “Да” със сълзи или кавги! Освен това, родителите също трябва да внушават добри навици и да помагат на децата да правят разлика между добро и зло и да разберат реалната стойност на парите. Колкото по-рано е казано, толкова по-добре би било и за детето, и за родителите. Рекламодателите от друга страна, могат да се опитат да насочат рекламните си послания към цялото семейство, а не само към децата. С балансиран подход, отрицателните ефекти на рекламата със сигурност могат да бъдат ограничени в по-голямата си част.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *