indoor Displays-проблем при предпечата

Всичко, което пиша е на базата личните ми взаимоотношения с Indoor Displays. Indoor Displays са специализирани в областта на алуминиевите стелажи, рамки и различни дисплеи.

Пуснахме плакат за печат за наш клиент за да види качеството. Остана доволен и пуснахме още плакати в алуминиева рамка.

След монтажа клиента забеляза, че част от текста на кирилица липсва. Разбира се ние обещахме, че ще напечатаме отново за наша сметка.

Обадих се в Indoor Displays и говорих с дизайнера. Ние бяхме подали файла в PDF – така, както пристига от Германия. PDF е международен формат – работния файл се експортва в PDF за да няма проблеми с шрифтове и т. н.

Дизайнера на Indoor Displays ми призна, че той вкарва файла в Corel Draw и оттам го експортва за печат, което е абсурдна практика, защото всяка уважаваща себе си печатница – печата директно от PDF.

Помолих нашия дизайнер да преработи файла и да им го подаде в Corel Draw, защото преценихме, че не си струва да рискуваме отново.

Изпратихме им корелски файл, след като го пратих се обадих дали вече всичко е ОК. Дизайнера им (Ники) също потвърди, че файла така е добре.

Разбрахме се, че е за тяхна сметка, защото дизайнера им просто не е сравнил оригиналния PDF с експортнатия от Corel Draw.

С две думи – разбрахме се. След шест работни дни реших да звънна и дизайнера ми обясни, че файлът бил напечатан, но забравили да ни се обадят!?

Малко се поразправяхме и честно казано проявих раздразнение и му казах, че ако имат толкова много клиенти та чак забравят да им се обадят – няма да ги занимаваме.

На 27 януари 2010 г. изпратих човек да вземе злополучния плакат и изненада : Звъни ми човека от нашата фирма и казва, че трябва да си го заплатим, защото ние сме подали некоректен файл !?

Казах му да изчака и се обадих в Indoor Displays. Попитах кой е този, който ни кара да плащаме и отговора беше “АЗ”.

- Защо? – попитах видимо раздразнен

Този на слушалката започна да разпитва дизайнера, защото явно си беше решил на своя глава, че ние сме виновни. Чух дизайнера как смънка нещо, как щели сега да отворят файла и им дадох 30 секунди за обяснение.

- Кой си ти бе? – чух от отсрещната страна

- Ние имаме 5000 клиента, че с тебе ли ще се занимаваме – продължи отсрещния.

- Мога да се погрижа да останете с по-малко клиенти – отвърнах аз

Затвориха ми телефона и сега съм принуден да изпълня обещанието си и да обясня на всички настоящи и бъдещи клиенти на Indoor Displays какво може да им се случи.

След 15 минути същия този, който ми затвори телефона се обади и явно поомекнал ми заобяснява, че управителя щял да дойде и да се реши проблема.

Обясних му, че PDF е файл от който се печата директно и това, че те експортват за печат през Corel Draw си е техен проблем.

Човекът ми заяви: “Искате ли да пуснем директно от PDF файла?” Отговорих му, че ако машината не е настроена да печата от PDF, а от Corel Draw – няма как да се печата.

Ние издаваме собствено списание. Отговаряме за печата на едно руско списание и за един корпоративен вестник на голяма компания за недвижими имоти. Всички файлове подаваме във формат PDF и никога не сме имали проблеми. Това не означава, че всеки няма да сгреши в един момент – напротив на всеки се случва, но важна е реакцията и отношението.

P.S. Случката ме принуди да потърся място където да напечатам плаката, защото не бих могъл да си представя как заплащам наново 21 лв. на Indoor Displays. За моя радост намерих къде да си пусна плаката, така че ако има още недоволни от печата на Indoor Displays – моля свържете се с мен и ще поема поръчката ви.

Приемам файлове и в PDF. За да не стават грешки експортваме в .jpg – формат, който се отваря на всички компютри и сравняваме изходния файл с .jpg файла.

Indoor Displays се намират в сградата на така наречения “Бизнес Инкубатор”. Това е тайнствена сграда под Аспарухов мост, в която се допускат определени фирми, които ползват преференции при наем и т.н.

Преди години имаше конкурс за сайт на Бизнес инкубатора. Ние се явихме с цена от 1 лв. и не успяхме да спечелим. По всяка вероятност така щеше да е трудно да се оправдаят отпуснатите 2999 лв. по проекта :)

4 коментара по “indoor Displays-проблем при предпечата

  1. Развитие по темата: След тази публикация на 9 февруари 2010 г. в 12:30 часа ми се обади Николай от indoor Displays и докато ми говореше на “ти”, обясни че вината е обща, защото PDF файла не бил изряден.
    Попитах: “Защо още първия път, когато пуснах мострата не бях уведомен, че PDF файла е проблем за печат при тях” – като говорех на “Вие”.

    Заявих, че няма да платя плаката наново и казах, че ако трябва още 10 г. ще си търся правата.

    Тогава последва и репликата на Николай: “Ти си мръсник”.

    Това е положението – правете си изводите за тази фирма сами.

    Върти ми се в главата да съдя г-н Николай, защото думата “мръсник” определено е обидна и ако не го преглътна, ще си търся наистина правата в съда.
    И ако за плаката няма как да докажа какво се е случило, то за думата “мръсник” е свидетел съдружничката ми, която чуваше всичко, защото бях пуснал на говорител телефона.

  2. Това е още едно доказателство за парвенющината в днешно време в България. За съжаление е толкова трудно да намериш подходящи пратньори, с които можеш да работиш нормално. Ако все пак “ти обърнат внимание” в своя “забързан и зает работен ден” едва ли не трябва да си им длъжен цял живот! Чудя се как може с такава арогантност да се работи и на всичкото отгоре да се задържат клиенти!? Те все пак в един момент ще престанат да съществуват заради именно този си подход към нещата по принцип!

  3. Много подобни случки има и с други рекламни фирми. За съжаление при малка печалба не всеки иска да приеме истината и да поеме рекламации.
    Защо не си дошъл при нас? Ние печатаме също в PDF формат на широкоформатния принтер без проблеми. А машината е подобна на тяхната.
    Съжалявам за случката ти. Дано се стигне до споразумение. Загубите по дела са много по-големи от колкото си представяте.
    С уважение: Импресия дизайн.

  4. Г-жо Минкова,

    Работя с вашата фирма от години, както и вие с нашата – проблема е, че ми трябваха плакати в комплект с рамка, а те предлагаха подобна опция.

    Иначе нали знаеш, че съм при тебе – как мога да знам, че не са чували за PDF!?

    Ти представяш ли си това да се случи при теб? Ти няма да го позволиш, за разлика от тия хубавци, които плющят и окото им не мигва.

    Аз при тях пуснах за печат пет плаката, а докато спорим кой крив, кой прав съм напечатал за колеги общо над 100 000 флаери и листовки – половината подадени във формат PDF.

    Представям си ако бях оплескал 25 % от поръчките и вместо да се разправяме за 21 лв., да става въпрос за 2010 лв.!?

    Не разбирам практиката на тази фирма – освен като умишлен саботаж и терористичен акт спрямо нас.

    Някога наричал ли съм те “мръсница”?

    Изкушавам се да ги съдя само заради това, защото бях пуснал телефона си на говорител и съдружничката ми е свидетел, че ме нарекоха “мръсник”.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *