Комисия за защита на потребителите – за какво служи?

Вие сте юридическо лице, имате договор с бТК, който е изтекъл и искате да се откажете от техните услуги.

Не можете, защото договора ви автоматично се е подновил за още една година.

Какво общо има комисията за защита на потребителите ли? Ами нищо – те ще ви заявят, че понеже сте юридическо лице – отивате направо в съда. Обръщат внимание само на физически лица.

Това може би е някакво нормално разделение, но не и за мен. Зад фирмата всъщност стоят физически лица – от кръв и плът.

Имал съм договор с бТК, той е изтекъл, но по някакви общи условия – ако не уцеля месеца, в който изтича договора – автоматично продължавам да бъда клиент. Какво ни остава освен да запаметим датата в мобилния си телефон и да чакаме да сигнализира на сакралната дата.

Това за мене си е живо изнудване, въпреки че от бТК ще кажат, че съм се съгласил с общите условия в договора.

Общите условия са публикувани в сайта на бТК.

И пак започваме досадната песен “Анти-монополист”, в която се пее, че ако бТК не са монополист на пазара, нямаше да се държат така. Кой им позволява да се възползват от позицията си на пазара и да автоматизират договори както на тях им харесва? Някой се съгласява с всичко това.

Някой продаде бТК колкото е печалбата за една година въпреки, че те ще кажат как по милост са се съгласили да вземат собствеността.

Г-жо Кунева – вие знаете ли за този проблем или имате по-сериозни занимания? Кога според вас комисията за защита на потребителите ще си свърши работата?

През февруари изпратих сигнал до комисията за защита на потребителите – за рекламна кампания, водена от Данон (вижте повече), а също и Мтел.

На 1 юни – денят на детето се обадих в комисията за защита на потребителите и ми обясниха, че подобен сигнал никога не е получаван (така ми обясниха от деловодството в София).

Аз съм от Варна и казах на тях това, което казах и на колегите им от Варна: Не си вършите работата!!!

Продължавам да го твърдя и смятам, че комисията за защита на потребителите ‘случайно’ загубва определени документи.

Отговор от Комисията за защита на потребителите – с две думи на нас:

Изх.№ Ц-03-2949/05.06.2009г.

ДО

Г-Н ИВАЙЛО МАНАХОВ

УПРАВИТЕЛ И ГЛ. РЕДАКТОР НА

СПИСАНИЕ „ИМОТ ДНЕС”

e-mail: manahov@imotdnes.com

ОТНОСНО: Общи условия на бТК ADSL

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МАНАХОВ,

Във връзка с постъпилия  от Вас сигнал с вх. № Ц-03-2949 от 03.06.2009г, Ви уведомявам следното:

На основание правомощията, регламентирани в чл.148 на Закона за защита на потребителите /ЗЗП/, бяха анализирани Общите условия за предоставяне на услугата БТК ADSL.

На заседание на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ е взето решение, документирано с протокол № 44/28.10.2008г., че в същите се съдържат неравноправни клаузи по смисъла на чл. 143 от ЗЗП, които следва да се отстранят.

С писмо изх. № Ц-03-3987/05.11.2008г. КЗП даде препоръки на БТК АД за отстраняване на неравноправните клаузи.

С писмо вх. № Ц-03-3978/20.11.2008г. БТК АД представи новите Общи условия за предоставяне на услугата БТК ADSL с отразени всички препоръки на КЗП.

Във връзка с качеството на услугата следва да се обърнете по компетентност към Комисията за регулиране на съобщенията.

С уважение,

Директор на Дирекция

Защита на икономическите

интереси на потребителите

АНЕТА ГРИГОРОВА

5 коментара по “Комисия за защита на потребителите – за какво служи?

  1. Искам да знам къде мога да подам жалба срещу рекламите,които получавам на мобилния си телефон,без преди това да съм пращала sms за участие в съответната игра .Получавам поне по 2 sms на ден от номер 500 с покана за участие в играта с водещ Ники Кънчев. Въпроса ми е какво мога да направя,за да се спрат рекламите към телефона ми и как те могат да си понесат последствията за нарушение на личното пространство на хората?

  2. Уважаема г-жо Динева,
    Както вече сте забелязала в статията ми – монополистите никой не ги закача. Те си плащат на медии за реклама и медиите се правят, че нищо няма.
    Може би плащат и на други хора, които работят в държавните институции и би трябвало да защитават правата ни.

    Пуснете една жалба до “Комисията за регулиране на съобщенията”, но ако сте подписала “специфични” Общи условия, ми се струва че ще ви бъде трудно да получите отговор, който ще ви удовлетвори.

  3. Искам да попитам към кого трябва да се обърна-оставих лаптопа си на поправка в магазин, не ми беше предтавена каквато и да е бележка за информация или описване на оставената техника, след като ми беше върнат ( 3 месеца след това) казаха ми ,че не може да се поправи , отнесен в друг сервиз беше остановено липса на HDD (твърдият диск) ,липса на 2 броя Рам памет 2х2054 гигабаита DDR2,който бяха заменени с 2 броя по2х1024гигабаита .Това всичко беше описано във вторият сервиз с бележка .От там ми издадоха бележка за отказан ремонт – опит за ремонт в друг сервиз .Презапояван с горещ въздух без да е свалена платката.Стопен пластмасов корпус! Прегряти и стопени системни контролери U20-RS690T i U31-SB600. Не ПОДЛЕЖИ НА РЕМОНТ. Все още немога да си взема липсващите части от първият сервиз към кога трябва да се обърна .Благодаря ви

  4. Привет Тихомир,

    Ако компютъра сте го купил на име на фирма – “Комисията за защита на потребителите” ще си измие ръцете, че се грижат само за частни лица, а фирмите се съдят в съда!? Знам, че няма логика, но това е положението.
    Опитайте като частно лице, въпреки, че за мен тази комисия не служи за нищо….

    Аз от години купувам само от една фирма за компютри от Варна и те ми обслужват всичко – ако желаете ще ви кажа коя е фирмата – те работят за цяла България.
    С друго незнам какво да помогна….
    Измамниците са на дневен ред, защото няма държава – полицията се оправдава със съда, прокуратурата с полицията и накрая ние храним тази армия от предполагам 200 00 хрантутника и пак ни грабят и мамят.

  5. Здравейте! Бих искала и аз да споделя моят проблем,дали някой ще ми помогне не знам… През 2010 г продадохме един апартамент.Сега ми звънят от някаква ф-ма по вземанията,и ми обясняват че в енерго про имам да плащам 98лв. ток за 2012г. без лихвите!Отивам в енергото и обяснявам че апартамента е продаден показвам заявление от данъчното,но то не ми върши работа защото новия собственик трябвало да отиде да смени партидата.Да ама в апартамента никой не живее къде да го търся тоз собственик той може да го е препродал….от 2012тока бил спрян.Не можело да ми се смени партидата така щяло да бъде докато не дойдат новите собственик да си смени партидата.Сега смятам да отида в агенцията по вписвания, да ми издадат някакъв документ че апартамента има нови собственици и дано това свърши работа ,иначе трябва да плащам чужд ток с лихви.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *