Избор на добра рекламна агенция

1. Първи впечатления

Ако ви оставят да чакате под предлог, че са много заети и телефона в офиса за 10 мин. не е звъннал нито веднъж, значи им трябвате на всяка цена.

2. Рекламни агенции – еднодневки

Ако офиса представлява едно стайче – ви гарантираме, че си имате работа с рекламна агенция еднодневка. Ще се опитат да ви задържат на всяка цена и ще ви обещаят цени, които на пръв поглед са адски изгодни.

Имате си работа с хора, които по всяка вероятност са се отделили от друга агенция и се опитват да се закрепят.

За да проверите влезте в Google и напишете името на човека. Веднага ще излезе къде е бил преди това и можете да се обърнете към предишната рекламна агенция за отзиви.
В повечето случаи ще се окаже, че въпросният човек не си е вършил работата или е ощетил фирмата чрез кражба на клиенти.

Ако в Google няма резултат – има два варианта:

Или не е бил значима фигура за фирмата за да фигурира в публичното пространство.

Или не се е занимавал с реклама до този момент – имаме си зелен морков

3. Наземен телефон в офиса

Смешно е, но се огледайте и ако в офиса не виждате наземен телефон, “значи сме за малко и опитваме дали ще потръгне”.

4. Собствениците

Поискайте среща със собственика на фирмата. Ако това не се случи съществува голяма опасност да сте в ръцете на агенция, която не е с основно занимание – рекламата.

Например: Много фирми напоследък отварят рекламни агенции към фирмата за да им излиза по-евтино. Създаден един такъв отдел трябва да се издържа и тогава се назначават хора, които да го движат. А качествени кадри за тази работа трудно се намират.

Колкото и да звучи невероятно – има собственици на рекламни агенции, събрали криво-ляво някакъв екип и вместо да го управляват – от 9 до 18 часа работят на държавна работа или на друга синекурна длъжност.

Мислите ли, че това отношение ви е необходимо?

Грешките ще са от самото начало, а отговора ще е: “АМИ ВИЕ ЩЕ СЕ РАЗБЕРЕТЕ С ШЕФА”.
Истината е, че “ШЕФА” може би въобще нищо не знае, а той – както казахме си ходи на другата работа, така че това всъщност не му влиза в работата.

5. Добрата рекламна агенция е добра с хората, които работят в нея.

Ако още от вратата ви посрещнат без усмивка, няма да я видите и по-нататък. Никой не е виновен, че някой е крив – криви хора, криви идеи.

6. “Ведомствени рекламни агенции”

Много е важна първата среща – наблюдавайте внимателно как се държат с вас и ако започнат да ви говорят колко са креативни и велики и да парадират с обществено популярни клиенти – имате работа с така наречената от нас “ведомствена рекламна агенция” или това е агенция, която е свързана с партия или властта и получава клиенти наготово. В подобна агенция няма да намерите нищо повече от надути фрази.

7. Попитайте дали агенцията разполага с художник – консултант

Художниите са изучавали повече от всички компютърни дизайнери цветовете, композицията и законите на изкуството, което е в основата на рекламата.

8. Разгледайте сайта на агенцията

а при липса на такъв – въобще не се захващайте с подобна рекламна агенция

9. Подготвени специалисти в печатната реклама

Не е достатъчно някой да ви направи дизайна на флаерите, защото на екран всичко изглежда перфектно. На хартия обаче нещата изглеждат съвсем различни.
И на екран и на хартия нещата трябва да изглеждат еднакво добре и това е основното занимание на добрите специалисти в предпечатната подготовка.
Много клиенти, а дори и колеги бъркат понятията дизайн и предпечат. Предпечата е този процес, който превръща работните файлове в бъдещи полиграфически шедьоври.

10. Табелите

Рекламните табели на офиса на агенцията не са най-важния фактор за професионализъм. Дори да липсват не е страшно – по всяка вероятност агенцията работи с определени клиенти и не разчита на случайни.

11. Копи-комплексите

Копирните центрове не са рекламни агенции – те са си вид печатари и това, че имат компютри и едни хора правят нещо на тях, не означава че ще ви свършат работа. Копи комплексите залагат на конвейра – всичко се прави бързо и по клише.

12. Печатна база

Ако рекламната агенция няма собствена печатна база, това нищо не означава. Печатната база е производство, а рекламата е творба, така че когато творците си свършат работата идва ред на печатарите.
Когато рекламната агенция работи от години с една печатница, получава цени по-ниски дори от някой печатници.

13. И последно

Не избирайте рекламна агенция на всяка цена, защото една грешка дори в рекламата – струва много, много скъпо.

С уважение Ивайло Манахов – рекламен агент

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *