„Данон” и „М тел” злоупотребяват с нас и децата ни

Докато гледаме едночасовите речи на премиера Станишев, репортажите за взривове, убийства и избори, две фирми от категорията „Чуждестранен инвеститор”, пробутват „добронамерено” стоките си към Българите, като за целта използват децата.
Става въпрос за изключително скандалните реклами на „Данон” и M tel.

По медиите се завъртяха следните клипове:

„Данонино който не яде, той голям не ще да порасте!?”

С две думи – ако вашето дете не яде „Данонино”, то няма да порасне. Отивате в магазина и детето ви, подведено от страха, че няма да порасне – ви моли да купите точно „Данонино”.
Какво да обясняваме на децата, след като те слушат този клип къде ли не? Защо е необходима тази перверзия, само и само да се пробутва именно тази марка?
Дори и нарко-пласьорите не си позволяват да рекламират по този начин стоката си – Наркотици който……, той голям не ще да порасте. Открихте ли разликата? Аз не.

Другите рекламни гурута са от M tel. Тяхната гениална идея е с едно от любимите занимания на Българина – да пийва, да въздействат за покупка на телекомуникационни услуги.
Клипа е следния: Детенце пее култовата трапезна песен: „Червено вино снощи пих и капка не остана…..и скрива бутилката на дядо си зад дивана”!?

Ами давайте – още докато са малки да ги учим да пият, да ядат задължително едно мляко, иначе няма да пораснат. Да ги изградим от малки – верни потребители на марки, които разчитат на страха и евтините пороци за да си продават стоката.

Ивайло Манахов
26.02.2009 г.
Танграм медиа ООД

Можете да публикувате този текст – където пожелаете, само цитирайте източника.

Можете да ми звъните тук:
0888-470-585

Как реагираха медиите?

Изпратих статията до 1500 имейл на журналисти, дописници, всякакви медии и т.н.

Журналистка от “Радио Варна” взе интервю от мен и го излъчи в ефир.

Обадиха ми се и от други национални и регионални медии. Повечето ме подкрепиха, но ми обясниха че няма как да публикуват статията, защото “нали разбирам” – фирмите, които са описани са рекламодатели и просто някак си….

Още по темата:

Специалното CD с 13 класически детски песни, включва класическата песен ‘Данонино, който не яде – той голям не ще да порасте’:
Прилагам и принт скрий на сайта на тази компания, за да не остане съмнение, че си измислям.

‘А Дизайн’ съвместно с Данон Сердика подготвят промоционална
опаковка Данонино, която ще излезе скоро на пазара.
Малките почитатели на полезното и вкусно мляко Данонино, ще могат
да се радват и на подарък, любима детска анимация или любими детски
песнички.
Специално подбраната DVD Анимация за тази промоция включва пет
от най-хитовите детски филмчета:

1.Чибурашка и Крокодила Гена
2. Пчеличката Мая
3. Пепеляшка (класика)
4. Пипи Дългото Чорапче
5. Уди Кълвача

както и специално CD с 13 класически детски песни:

1. Данонино,който не яде!!!???
2. Чело коте книжки
3. Зайченцето бяло
4. Тръгнал кос
5. Хей, ръчички
6. Прела баба
7. Сладкопойна чучулига
8. Ето зимата настана
9. Шаро и първия сняг
10.Лястовичка
11.Клонченца зеленки
12.Войници
13.Аз съм Сънчо

Списък на песничките в генно закодираната песничка Зеленчуци, който не яде, тй голям не ще да порасте, променена от Данон
Списък на песничките в генно закодираната песничка Зеленчуци, който не яде, тй голям не ще да порасте, променена от Данон

Данон плаща $35 млн. за подвеждаща реклама

16:09 28-09-2009 Новинар

Компанията за производство на млечни продукти „Данон” ще изплати обезщетения в размер на 35 млн. долара на американски потребители, които се чувстват подведени от реклама на марката, съобщи НюзРу. На 17 септември т.г. компанията е подписала предварително досъдебно споразумение с група потребители, с което се задължава да изплати обезщетения в размер до 100 долара и да смени съдържанието на рекламата си. За целта фирмата е създала специален фонд на стойност 35 млн. долара.

Основното обвинение на ищците е, че рекламите на марките Activia и DanActive приписват на продуктите несъществуващи качества. Според ищците клиничните тестове не са доказали, че съдържащите се в млечните продукти на “Данон” бактерии са по-полезни, отколкото тези в другите кисели млека.

Всички американци, които са консумирали двата посочени продукта на “Данон” през 2007 и 2008 година, могат да предявят претенции към компанията. За получаване на компенсация е необходимо те да предоставят бележка, доказваща покупката на продукта.

Един коментар по “„Данон” и „М тел” злоупотребяват с нас и децата ни

  1. Става дума за издаденият от Националният Филмов Център сертификат А за детският филм Малките коли.В 4мин. и 57сек.(може да има разлика) в разговор между двете коли едната казва на другата ЧУВСТВАМ СЕ КАТО ГЛУПАК…

    Във филма ПЛОДЧЕТАТА в разговор едното казва на другото ИДИОТ СЪВСЕМ ГО СЪСИПА… това е в 19 мин. 59 сек.(може да има разлика) и в 14мин. 29сек. ИДИОТ КОЛКО ПЪТИ ДА ТИ КАЗВАМ…….

    Чудно ми е как този лиценз е взет?

    Тези думи са крайно неприемливи и невъспитават нашите деца за които има и закон.

    ЗАКОН ЗА ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО

    Чл. 11. (1) Всяко дете има право на закрила срещу въвличане в дейности, неблагоприятни за неговото физическо, психическо, нравствено и образователно развитие.

    (2) Всяко дете има право на закрила срещу нарушаващите неговото достойнство методи на възпитание, физическо, психическо или друго насилие и форми на въздействие, противоречащи на неговите интереси.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *