ЗА РЕКЛАМНИ АГЕНЦИИ, ДИЗАЙНЕРИ НА СВОБОДНА ПРАКТИКА, ДИЗАЙНЕРСКИ СТУДИА

Ивайло Манахов:
През 2007 г. започнах да се занимавам с така наречените сборни монтажи. В началото клиентите бяха няколко рекламни агенции. Днес са повече от 500 и главната заслуга за това е на Таня Литова, която от 2011 г. пое нещата в свои ръце, а аз се отдадох на сайтовете, календарите, магнитите и супер визитките.

Направих кратко интервю с Таня Литова

Таня Литова и г-жа Тихолова от рекламна агенция Тихолов Варна

Таня Литова и г-жа Тихолова от рекламна агенция Тихолов Варна

- Таня, каква е тайната на сборните монтажи?
- При сборните монтажи има три компонента – Качество, Срок и Цена и ако някой от тях се обърка следва провал.
Качество: Рекламните агенции за изключително чувствителни към качеството. Рядко прощават втора грешка и затова гледам да няма първа (усмихва се).
Сроковете: Това е най-трудното – по-скоро беше, защото минахме през етапа, в който трудно събирахме файлове – обяснявам: За да поддържаме срокове се нуждаем от файлове, които да успеем да съберем в една печатна форма и да отпечатаме целия тираж.

Ако не успеем да съберем файлове – губим пари, защото никой няма да ни чака… Обещания срок трябва да се спазва и в началото имахме купища флаери за нашата рекламна агенция – с тях запълвахме дупките.
Често в началото не само не печелехме, но и доплащахме тиражите само за да излязат навреме.
Цената: Най-трудно беше да напаснем ценовите нива – и колегите да са доволни и ние да печелим.

 

- Таня, кой е най-рисковия момент?
- Определено файловете. Има колеги, които изпращат изрядни файлове, но има такива, които са по-слабо подготвени и връщаме файла по няколко пъти да си го оправят.
Неприятно е, защото понякога няма кой да оправи файла и бавим целия тираж заради един колега, а в печатницата имаме фиксирани срокове за влизане в печат.

 

- Още от самото начало заложихме на твърди срокове – продължава ли традицията?
Печат на 130 гр. гланц, 4+4, целогодишно:
Влизаме в печат: всеки понеделник и всяка сряда в 10 часа
Излизаме от печат: всяка сряда и всеки петък в 17 часа

Печат на 350 гр. гланц + двустранен UV лак гланц, 4+4, целогодишно:
Влизаме в печат: всяко 5-то, 15-то и 25-то число
Излизаме от печат: всяко 10-то, 20-то и 30-то число
Всяка година от октомври до декември – по време на календарната кампания тиражите се удвояват поради повишеното търсене на джобни календарчета.

Печат на 350 гр. гланц + двустранен UV лак МАТ, 4+4, целогодишно:
Влизаме в печат: всяко 25-то число
Излизаме от печат: всяко 30-то число

 

- Къде печатате?
Отлично знаеш, че това е фирмена тайна и няма да получиш отговор – приемам го като закачка от твоя страна :)

 

- За рекламните агенции извън Варна – не е ли неудобно заради транспорта?
- Оказва се, че дори им е по-удобно, защото ние доставяме до офис на Еконт и колегите могат да избират от кой офис да си вземат нещата. В 99% от случаите печатницата, с която са работили преди нас е на много по-неудобно място от офиса на Еконт, който се оказва съвсем наблизо до офиса им.
Повечето печатници искат капаро, докато при нас се плаща с наложен платеж при доставка и така едно ходене по-малко…

 

- Ами ако рекламната агенция е от София, а имат клиент от друг град – се губи още един ден?
- Решихме и този проблем: Изпращаме директно до клиента, но не от Танграм, а от Петко Литов – човекът, който се грижи за доставките….

 

- Сега вече ме изненада – нали клиента ще види, че вие изпращате и следващия път ще се обърне директно към вас?
- Изпращаме пратката не от името на Танграм медиа ООД, а от физическо лице и така няма конфликт. Разбира се тази услуга ползват колегите, които се увериха в нашата лоялност.
Така колегите си спестяват и таксата за доставка, която остава за сметка на клиента.
- Искаш да кажеш, че сте постигнали съвършенство?
- Може да се каже – колегите искат цена, срокове и качество и когато им ги предоставяме – те ни се отблагодаряват с много поръчки.

 

 

Отправете запитване

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *